Mama Mind
Sterk staan - voor vrouwen

Je wens

Jouw ultieme wens op dit moment is een zwangerschap. Je wens is vurig en overal om je heen zie je bolle buikjes. Jij wilt dat ook!

Maar tot nu toe ben je (nog) niet zwanger. Je bent het misschien wel al geweest, maar helaas mocht het niet zo zijn. En dit zit je dwars. Het lukt je niet goed om je te focussen op 'de rest' van het leven. Je blijft met je hoofd alleen maar bij jouw wens.

Wil je direct hulp bij verliesbegeleiding van jouw miskraam? Klik dan hier.

Miskraam

Een miskraam is helaas een veel voorkomende verdrietige gebeurtenis.
Het is heel normaal dat je verdrietig bent en dat er allerlei emoties loskomen. Je bent immers wel zwanger geweest, welke termijn dan ook. Zodra je positief testte op een zwangerschap kreeg het verwachtte kindje een plek in je hart. Je maakt direct plannen voor de toekomst. Je past je leven aan.

Op het moment dat dan blijkt dat het niet zo mag zijn, valt je hele toekomstperspectief weg. Je moet je dromen aanpassen. Het kan voelen alsof je dit zomaar even 'moet' doen, maar zo werkt het niet.

Wil je lezen hoe ik mijn miskraam ervaren heb en waarom ik het belangrijk vind hier aandacht aan te besteden? Lees dan deze blog!

Jouw verhaal

Een miskraam is een gebeurtenis die je nooit zult vergeten. Het verwerken van je miskraam voorkomt dat je een trauma op loopt.

Hoe kun je dit doen?

  1. Schrijf een brief naar je kindje
    Welke plek heeft het kindje in je leven? Hoe denk je aan hem of haar? Hadden jullie al namen of niet? Hoe kijk je terug op de tijd dat je zwanger was?
  2. Schrijf het verhaal over het hele proces van het verlies op
    Dit verlies is een essentieel onderdeel geworden van je leven. Hoe ging het? Welke pijn voelde je in je hart? Welke pijn had je lichamelijk? Wat is er gebeurd met het kindje, het vruchtje, datgene wat je bent verloren?
  3. Teken waar je kindje nu is
    Dit hoeft niet perse mooi (mocht je geen tekenwonder zijn ;)). Het gaat erom dat je tijdens het tekenen bezig bent met je verdriet en je verlies. Tekenen helpt overdenken. Probeer het maar! Begin 'gewoon' ergens op je papier en uiteindelijk zul je zien dat er iets moois ontstaat. Iets moois voor jezelf.
  4. Luister muziek
    Muziek werkt helend. Het kan je troosten en kracht geven. Miskraambegeleiding Nederland heeft een mooie Spotify Playlist samengesteld die je kunt luisteren.
  5. Vul de 'Verwerkingskaart Miskraam' in
    Een bijzondere kaart met verschillende vragen, die jou stil laten staan bij jou verlies. De kaart is ontworpen om te bewaren en er later nog eens op terug te kijken.


Heb je meer nodig om je verlies een plek te geven?

Dan ben je van harte welkom voor een persoonlijke traject 'verliesbegeleiding bij een miskraam'. Ik help je jouw verlies een plek te geven.

Dit kan zowel online, als op de praktijk.





 
E-mailen
Bellen