Mama Mind
Sterk staan - voor vrouwen

Je leven

Je bent moeder. Misschien nog maar net, of  al een tijdje.

Je merkt dat het moederschap je wel wat zwaarder valt dan gedacht. Niet perse het ouderschap alleen, maar vooral de combinatie van werk, gezin, relatie, sociale contacten, enzovoorts. Hoe hou je al deze dingen in balans?

Hoe dan?

Dit kan de vraag zijn die jou constant bezig houdt. Hoe dan? En, hoe doen anderen dat dan?

Bijvoorbeeld:

  1. Kijk niet naar anderen!
    Kijk naar wat jij zelf belangrijk vindt en waar jij je meeste aandacht aan wil geven!
  2. "Doe dat wat je doet, met aandacht".
    En ga eens heel overdreven hiermee aan de slag. Je zult zien, als je steeds je aandacht weer terug brengt naar datgene wat je eigenlijk aan het doen bent, je veel productiever wordt. Daarnaast is bijkomend voordeel dat je hoofd minder vol zit, omdat je allerlei opkomende gedachten over iets anders, parkeert.
  3. Gooi die smartphone eens aan de kant
    Download een app die jou helpt om minder op je telefoon te zitten. Sommigen van ons kunnen zich uren vermaken met dat ding. En wat mis je nou echt als je even niet kijkt?
    Leg hem eens in op vaste tijden in de kast en ga dan iets leuks en/of nuttigs doen voor jezelf.
  4. Kijk kritisch naar je timemanagement.
    Lukt dat je zelf niet? Download hier dan het gratis "Stappenplan Timemanagement voor Moeders".

En nu?

Ondanks deze tips kan het gevoel dat je op alle fronten faalt nog steeds bij jou aanwezig zijn. Het geeft niet als dit af en toe gebeurt, iedereen heeft wel eens een slechte dag, maar als dit gevoel jou in de weg gaat staan is het wellicht goed om hier wat aan te doen.

In het traject "grip op mijn eigen keuzes" begeleid ik je graag je gedachten te relativeren en te ordenen. Dit kan zowel online als in de praktijk.

 
E-mailen
Bellen